تمام نکاتی که در رابطه با دکوراسیون اتاق نوجوان باید بدانید!

دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان

امروزه یکی از قشرهایی که نقش مهمی در رشد جامعه دارد نوجوانان هستند. نوجوانان امروز بسیار آگاهانه تصمیم میگیرند و سعی به مستقل بودن دارند. دکوراسیون اتاق نوجوان از مواردی می باشد که لازم است بسیار به آن توجه کرد زیرا کوچکترین تغییر می­تواند باعث به وجود آمدن یک چالش برای او باشد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل­تری در رابطه با دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

اصول دکوراسیون اتاق نوجوان

در رابطه با دکوراسیون اتاق نوجوان باید بگوییم که اول از همه شما باید در نظر داشته باشید اتاقی که قرار است طراحی شود برای دختر است یا پسر. جنسیت می تواند در دکوراسیون اتاق بسیار تاثیر گذار باشد. برای طراحی اتاق نوجوان باید به چند مورد مهم توجه کرد در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم.

نورپردازی

نورپردازی در روحیه هرشخص به ویژه نوجوانان که روحیه ای حساس تری نسبت به سایر افراد دارند تاثیر بسیاری می گذارد. در دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان باید به نورپردازی توجه شود.

انتخاب رنگ

در دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل دکوراسیون اتاق نوجوانتان توجه داشته باشید که او از چه رنگی خوشش می آید و مطابق با سلیقه و جنسیت او بهترین رنگ ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اغلب نوجوان های دختر علاقه به رنگ های پاستیلی بر پایه صورتی و پسرها به رنگ های تند بر پایه آبی و سبز دارند. اما باید توجه داشت که به میزان مناسب از رنگ مورد نظر استفاده شود زیرا زیاده روی می تواند نوجوانتان را خسته یا زده کند.

انتخاب فرش

فرش از دیگر وسایل اتاق است که می تواند در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار باشد. انتخاب فرش مناسب برای اتاق که متناسب با سایر وسایل باشد بسیار مهم است.

انتخاب پرده

پرده هم مانند فرش باید متناسب با وسایل اتاق خریداری شود و نکته مهم دیگری نیز وجود دارد آن هم این است که بهتر می باشد از پرده هایی با رنگ تیره استفاده نشود زیرا حس ناراحتی و افسردگی به نوجوانتان القا می کند.

انتخاب سرویس خواب

انتخاب سرویس خواب بسیار مهم است و باید مطابق با سلیقه و سن نوجوانتان باشد.

استفاده از برخی اکسسوری های دکوراتیو

برخی اکسسوری ها مانند کتابخانه می تواند دکوراسیون اتاق را بسیار جذاب تر کند. نوجوانان به این اکسسوری ها بسیار احتیاج دارند.

چند نکته مهم در رابطه با دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم تنها کوچکترین تغییرات می­تواند یک چالش در ذهن یک نوجوان ایجاد کند. به همین خاطر دانستن و اجرای نکات زیر می­تواند تاثیر بسزایی در روحیه و زیبایی اتاق او بگذارد.

استفاده از ترکیب ­های پررنگ

استفاده از رنگ ­های پررنگ موجب میشود که روحیه مستقل نوجوان جسورانه تر شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ ­های پرانرژی مانند قرمز٬ سفید٬ سبز و …

توصیه می­شود که از وسایل یا رنگ ­هایی که آن ها را دل سرد می کند استفاده نشود؛ مثلا می توان یک قسمت از اتاق یا یک وسیله ای که نقش زیادی در دکوراسیون دارد را به رنگ تند انتخاب کرد. با ایجاد این نقطه کانون دید شخص قوت می یابد و حس بهتری به او القا می شود.

استفاده از قفسه های مختلف و متعدد

نوجوانان اغلب زندگی پر مشغله ای دارند؛ همین موضوع باعث می شود که به قفسه های زیادی برای وسایل خود نیاز داشته باشد. متعدد بودن این قفسه ها موجب می شود که اتاق او همیشه یک نظم خاصی داشته باشد.  همچنین این قفسه ها در ظاهر هم موجب زیبایی بیشتر می شود. لازم به ذکر است که قفسه های دیواری کاربردی تر هستند زیرا در عین زیبایی فضای کمتری را اشغال می کنند.

استفاده از چاپ های هندسی پررنگ

استفاده از این چاپ ها موجب می شوند که اتاق نوجوان بسیار جذاب تر به نظر برسد. البته لازم به ذکر است که علاوه بر زیبایی که دارد موجب سازمان یافته شدن اتاق هم می شوند. استفاده از این چاپ ها برای نوجوانانی که به دنبال آزادی و سرگرمی هستند بسیار مناسب است.

ساده سازی

در دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان ساده سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. نوجوانان علاوه بر اینکه به سرگمی و هیجان به آرامش نیز احتیاج دارند. در کنار استفاده از وسایلی که می تواند احساس هیجان آن ها را بالا ببرد باید ساده سازی در آن رعایت شود تا حس آرامش به او القا شود.

استفاده از رنگ های روشن

رنگ روشن موجب القا احساس نشاط در افراد به ویژه نوجوانان می شود.

استفاده از رنگ سیاه

جالب است بدانید که نهایت رنگ بالغ سیاه است. استفاده از سیاه موجب می شود دکوراسیون داخلی اتاق بی نظیر شود. به عنوان مثال می توان از یک لوستر یا آباژور سیاه سفید استفاده کرد.

استفاده از جزییات بازی در دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان

هرچند که از دوره کودکی در آمده اند و به عبارتی بزرگ شده اند اما گنجاندن جزییات بازی می تواند احساس هیجان را در فرد افزایش دهد.

استفاده از کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری های زیبا و متنوعی از لحاظ رنگ و طرح در بازار وجود دارد. استفاده از کاغذ دیواری متناسب با روحیه نوجوانتان می تواند در روحیه او بسیار تاثیر مثبت بگذارد.

استفاده از دیوار پنجم

در اصول معماری سقف به عنوان دیوار پنجم شناخته شده است. سقف می تواند یک مکان عالی برای دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان به حساب آید. از طرح های مختلفی برای طراحی سقف اتاق نوجوان می توان استفاده کرد مانند طرح های انتزاعی یا طرح ستاره و ماه. در دکوراسیون اتاق به سبک ترکیه ای از طراحی سقف استفاده می کنند.

ایجاد فضای صمیمی

نوجوانان اغلب بیشتر زمان خود را در اتاق می گذرانند و یا ممکن است برخی از زمان خود را با دوستانشان بگذرانند به همین خاطر توصیه می شود بخشی از اتاق را صندلی راحتی بگذارید تا بتوانند از یک فضای عالی و صمیمی نهایت لذت را ببرند.

ایجاد یک فضای کاری

نوجوانان نیاز به یک بخش کاری در اتاق برای درس خواندن یا دیگر کارهای خود دارند به همین دلیل لازم است قسمتی از اتاق را با یک میز تحریر یا میز کار دکوراسیون کرد.

استفاده از گیاهان طبیعی در دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان

گیاه طبیعی در هر فضایی موجب القا حس ارامش و زندگی می دهد به همین خاطر شما می توانید برای دکوراسیون اتاق نوجوان از گیاه طبیعی استفاده کنید. گیاه طبیعی می تواند در روحیه نوجوانان بسیار تاثیر بگذارد.

در نظر گرفتن علایق

یک موضوعی که در دکوراسیون اتاق نوجوان باید بسیار به آن توجه کرد علایق و سلیقه اوست. به عنوان مثال برخی نوجوانان به ماشین علاقه دارند به همین خاطر شما می توانید برای صندلی ها از روکش هایی که طرح ماشین دارند استفاده کنید.

نویسندهکاوه

دیدگاهتان را بنویسید

جدول عناوین