دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی دفترهای اداری

اغلب افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند، دکوراسیون محل کارشان هم برایشان قابل اهمیت است. باتوجه به محاسبات انجام شده افراد حدود یک سوم عمر خود را در محل کارشان می گذرانند به همین خاطر فضایی که برای محیط کار انتخاب می شود باید حس آرامش٬ راحتی و زیبایی را به کارکنان القا کند. حتی لازم به ذکر است که کوچک ترین ترکیبات در محیط کار می تواند در تمرکز٬ ناخودآگاه و حتی شخصیت فرد تاثیر بگذارد. حال ما قصد داریم اطلاعات کامل تری در رابطه با اهمیت و جزئیات دکوراسیون داخلی دفترهای اداری در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

اهمیت دکوراسیون داخلی دفترهای اداری

در رابطه با دکوراسیون داخلی دفترهای اداری باید به نکات زیادی توجه کنید که مهم ترین آن نوع فعالیتی است که در آن دفتر انجام می شود. به عنوان مثال نوع کار شما نیازمند یک محیط جدی و رسمی است به همین خاطر طراحانی که در این حوزه کار می کنند به شما پیشنهاد می دهند که برای طراحی داخلی از متریال هایی مانند فلزات و مصالحی که به رنگ مشکی یا خاکستری است استفاده کنید.

در بعضی شرکت ها کارکنان نیازمند ارتباط گسترده با یگدیگر هستند یا بالعکس باید کارهای شخصی خود را انجام دهند و بهتر است کمتر با سایرین در ارتباط باشند٬ در این مواقع از دیوارهای جدا کننده به نام پارتیشن استفاده می کنند. همچنین نورپردازی صحیح و استفاده از رنگ های روشن و شاد موجب جلب رضایت مشتریان می شود.

دکوراسیون داخلی اداری

لازم به ذکر است که دکوراسیون داخلی دفترهای ادارای به مراتب تخصصی تر و نیازمند مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی است. زیرا منازل مسکونی مطابق با سلیقه اشخاص انجام می شود اما برای طراحی داخلی دفترهای اداری باید موارد بسیاری از جمله رسمی بودن٬ حس راحتی و آرامش را به کارکنان القا کند. یکی از مواردی که در دکوراسیون اداری بسیار اهمیت دارد زیبایی آن است زیرا امروزه اغلب منافع سازمانی اداره ها به این مورد به میزان زیادی بستگی دارد. همچنین زیبایی محیط کار موجب می شود که راندمان کاری کارکنان افزایش یابد.

عوامل موثر در دکوراسیون اداری

در دکوراسیون داخلی اداری عوامل موثر زیادی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • نوع و سبک معماری به کار رفته در آن محیط برای طراحی دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • نوع فعالیتی که در آن اداره انجام می شود.
  • تعداد کارمندانی که در آن اداره مشغول به کار هستند.
  • مهارتی که طراح برای اجرا دکوراسیون داخلی دارد

    نکات مهم در دکوراسیون اداری

    همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دکوراسیون دفترهای اداری در مقایسه با منازل سخت تر و تخصصی تر است به همین دلیل برای اجرای آن باید از متخصصان و طراحان با تجربه کمک گرفت. در دکوراسیون ادارای متریال فلز و استفاده از ترکیبات مشکی و خاکستری می تواند به رسمیت اداره بیفزاید. مبلمانی که برای دفترهای اداری انتخاب می شود باید مقاوم و امکان نظافت داشته باشند به عنوان مثال مبلمان چرم را هم راحت می توان تمیز کرد و همچنین احتمال خراب شدن آن ها در مقایسه با سایر مبلمان کمتر است.

    از دیگر نکات مهم در دکوراسیون اداری نورپردازی صحیح است. نورپردازی در محیط های اداری باید با رعایت اصول انجام شود زیرا نورپردازی اشتباه می تواند کارمندان را اذیت و خسته کند. همچنین نورپردازی صحیح موجب می شود که فضا زیباتر خود را نشان دهد.

    بخش های مهم در دکوراسیون اداری

    موارد زیر در دکوراسیون اداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

    • استاندارد بودن مبلمان: یکی از مواردی که در انتخاب مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است علاوه بر رنگ استاندارد و آرگونومیک بودن آن می باشد. مبلمان باید طوری انتخاب شود تا کارکنان عصر که از آن استفاده می کنند احساس خستگی نکنند.
    • اندازه و سایز مبلمان: مبلمانی که برای یک اداره تهیه می شود باید از لحاظ اندازه متناسب با فضا باشد. به عنوان مثال برای فضای کوچک نباید از مبلمان خیلی بزرگ استفاده کرد. ما در این رابطه در مقاله دکوراسیون داخلی در دفترکار با متراژ پایین اطلاعات کامل تری در اختیارتان قرار داده ایم.
    • طراحی دیوارها: دیوارها جزو اصلی ترین بخش هایی هستند که در دکوراسیون بسیار تاثیر گذار می باشند. با یک طراحی شیک بر روی دیوارها می توان به زیبایی فضا افزود.

    افزایش کیفیت دفترکار

    موارد بسیاری می تواند کیفیت دفترکار را بالا ببرد که در ادامه به چند مورد مهم آن می پردازیم.

    • ارتباط درون و بیرون: ارتباط درون و بیرون را می توان با اجرای پنجره به سمت بیرون ایجاد کرد.
    • گیاهان آپارتمانی: گل و گیاه و عناصر طبیعی مانند آبنماها و گلدان هایی که برای فضای اداری مناسب هستند می توانند حس و حال بهتری به کارکنان و مشتریان ببخشند.
    • استفاده از رنگ سازمانی:‌ برای ایجاد یک فضای شیک تر می توان برای دکوراسیون اداره هم از ترکیبات رنگ سازمانی آن استفاده کرد.

    مراحل دکوراسیون اداری

    دکوراسیون یک فضای اداری به نوع پلان هم بستگی دارد. پلان های دفترهای های اداری به دو دسته باز و بسته(سلولی) تقسیم می شود. هرکدام از این دو نوع پلان نقاط قوت و ضعف خود را دارند که در ادامه شرح مختصری از ویژگی های آن می پردازیم.

     

    ویژگی های پلان باز دفترهای اداری

    ویژگی های این نوع پلان عبارت است از:

    • امکان دسترسی افراد به اطلاعات یکدیگر بسیار آسان است.
    • تمرکز کارکنان در این فضا در مقایسه با فصای بسته کمتر است.
    • امکان تغییر میز کار یا قلمرو به دلیل کمبود فضای فیزیکی خیلی سخت است.

     

    ویژگی های پلان بسته دفترهای اداری

    ویژگی های این نوع پلان عبارت است از:

    • تمرکز کارکنان در این فضا در مقایسه با فصای باز بیشتر است.
    • امکان مشارکت افراد با یکدیگر کاهش می یابد.
    • رضایتمندی کارکنان در این نوع فضا بیشتر است.
    • میزان کیفیت ارائه کار فردی افزایش می یابد.

     

    نویسندهکاوه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدول عناوین