دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

یکی از سبک­ هایی که در این چند دهه اخیر به ویژه در ایران برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می­گیرد سبک مدرن است. امروزه سبک مدرن در بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است. در حالت کلی اغلب افراد بیشتر خواستار دوری از سبک ­های قدیمی هستند. این سبک ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارد که همین موضوع موجب می­شود افراد بیشتر به سمت آن متمایل شوند. امروزه در بسیاری از خانه و شرکت ­ها از سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی استفاده می­شود. حتی دکوراسیون داخلی به سبک  مدرن را به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه ­ها تدریس می­کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل­ تری در رابطه با دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

تاریخچه دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در اواخر قرن ۱۹ام و اوایل قرن بیستم با شروع جنبش مدرنیسم این سبک پدید آمد. از اواسط قرن بیستم به دلیل سادگی که این سبک دارد مورد استقبال مردم قرار گرفت و از آن زمان تا کنون محبوب ­ترین سبکی است که مردم از آن استفاده می­کنند.

سبک مدرن

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم سبک مدرن یکی از محبوب­ ترین سبک ­ها در دکوراسیون داخلی است که امروزه بسیاری از افراد برای طراحی داخلی خود از آن استفاده می­کنند. از این سبک برای هر خانه با هر متراژی که دارد استفاده می­شود.

ویژگی ­های سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن ویژگی ­های بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد از مهم ­ترین و کاربردی ­ترین آن­ها می­پردازیم.

  • سادگی در این سبک از مهم­ترین ویژگی ­های آن است.
  • در این سبک از وسایلی که کاربردی هستند استفاده می­شود به همین خاطر فضاهایی که با توجه به سبک مدرن طراحی می­شوند از شلوغی به دور هستند و در ظاهر بسیار شیک و زیبا می­باشند.
  • همچنین این سبک برای افرادی که منظم و به دنبال سادگی هستند پیشنهاد می­شود.
  • فضاهایی که با سبک مدرن دکوراسیون می­شوند اغلب ساده و روشن هستند.

انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی باید به آن خیلی توجه شود انتخاب رنگ درست است. به همین خاطر در دکوراسیون داخلی فضاها به این سبک انتخاب رنگ اهمیت بالایی دارد. در این سبک اغلب از رنگ­ های ملایم و خنثی استفاده می­شود.

متریال در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

متریالی که برای دکوراسیون فضاها به سبک مدرن استفاده می­شود اغلب چوب، بتن یا گچ هستند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در این سبک از وسایل و متریالی بیشتر استفاده می­شود که رنگ­های خنثی دارند به همین خاطر برای اینکه از میزان سردی رنگ­ ها کاسته شود از لوازمی که با متریال چوب هستند استفاده می­­شود. به عنوان مثال می­توان از پارکت ­ها به رنگ چوب برای دکوراسیون داخلی به این سبک استفاده کرد.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

مبلمان جزو وسایلی در دکوراسیون داخلی محسوب می­شوند که تاثیر بسزایی دارند. در این سبک باید توجه داشت که مبلمان به صورتی انتخاب شود که علاوه بر سادگی و زیبایی که دارد، کارآیی و هدف مشخصی داشته باشد. در سبک مدرن نباید از مبلمانی استفاده کرد که بسیار بزرگ و تزیینی باشند زیرا در این سبک شلوغی معنایی ندارد. همچنین در اکسسوری ­های مبل مانند کوسن یا شال مخصوص مبل باید توجه داشت که از پارچه ­های مینیمال و حدالامکان ساده و تک رنگ استفاده کرد.

حفظ سادگی در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

از مواردی که باید خیلی به آن در سبک مدرن توجه شود حفظ سادگی است. در این سبک اغلب از طرح ­های ساده یا طرح ­هایی که خطوط صاف دارند و شلوغ نمی ­باشند استفاده می­شود. اگر فضاهایی که به این سبک طراحی شده ­اند را دیده باشید متوجه می­شوید که دیگر خبری از آن گچ کاری ­های قدیمی که طرح­ های شلوغی دارند نیست.

نظم در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

اغلب افراد در فضاهای نامنظم و شلوغ کلافه و مضطرب می­شوند. یکی از مواردی که در این سبک بسیار مهم است نظم در چیدمان وسایل است. در سبک مدرن هرکدام از اثاثیه­ ها با توجه به کارآیی که دارند در مکان مناسب خود قرار می­گیرند. به عنوان مثال می­توان از قفسه ­های توکار برای چیدمان وسایل ضروری استفاده کرد٬ اینگونه خانه یا محیط ­کار شما همیشه مرتب و منظم است.

فضای باز در دکوراسیون به سبک مدرن

برای طراحی داخلی به سبک مدرن باید به پلان توجه کرد. پلان فضاهایی که قرار است به این سبک طراحی شوند باید به صورت باز باشند به عبارتی فضاها به گونه ­ای طراحی شوند که دلباز باشند. اگر فضایی که قرار است دکوراسیون شود و امکان بازسازی و تغییر پلان را ندارند بهتر است به گونه ­ای باشد که حس دلباز بودن به افراد القا کند. به عنوان مثال می­توان نکات زیر را اجرا کنند:

  • استفاده از پرده­ هایی به رنگ روشن و ساده (پرده به جنس حریر)
  • استفاده از آینه می­تواند فضارا بزرگتر و دلبازتر نشان دهد.
  • نورپردازی درست می­تواند فضا را بزرگ­تر نشان دهد.

 

کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از فلزات براق مانند کروم٬ استیل بسیار استفاده می­شود. به عنوان مثال می­توان از مبلمان و میزها و صندلی ­هایی که اسکلت فلزی دارند٬ شیرآلات و دستگیره­ های فلزی استفاده کرد.

دکوری ­های مخصوص برای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن از طرح ­های ساده با رنگ ­های خنثی پیروی می­کند به همین خاطر استفاده از وسایل دکوراتیو که رنگ ­ها و طرح ­های خاص دارند فضای داخلی را بسیار جذاب می­کند. به عنوان مثال استفاده از تابلوهایی که طرح های خاص دارند.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

نورپردازی در دکوراسیون داخلی جزو عناصری است که بسیار تاثیر گذار می ­باشد. در دکوراسیون داخلی به این سبک اغلب از نورهای غیر مستقیم و به اصطلاح مخفی استفاده می­کنند. در فضاهای طراحی شده به سبک مدرن نورپردازی ­ها به گونه ­ای است که به صورت مستقیم به چشم فرد نمی­خورد و نورها اغلب سفید و ملایم هستند.

در این سبک کمتر از لوستر استفاده می­شود و اغلب از منبع ­های نوری که به صورت مخفی در سقف قرار می­گیرند استفاده می­شود مانند لامپ ­های هالوژنی. اما در بعضی فضاها هم لوسترهایی که رنگ روشن و طرح ساده­ای دارند دیده می­شود.

نویسندهکاوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول عناوین