کدام گیاهان مناسب فضای منزل اند؟

گیاهان آپارتمانی

وجود گیاه طبیعی در منزل موجب می­شود که طبیعت و شادابی فراوانی به محیط بخشیده شود. امروزه اغلب در بیشتر خانه­ ها گیاه طبیعی با اندازه ه­ای متناسب با فضا دیده می­شود. لازم به ذکر است که همه گیاهان سازگار با فضای داخل منزل نیستند و سریع پلاسیده می­شوند. برخی گیاهان هستند که به گیاهان و گل­ های آپارتمانی معروف می­باشند و شرایط آن­ها به صورتی است که در محیط داخل آپارتمان قادر به رشد هستند. در این مطلب قصد داریم چند گیاه آپارتمانی به شما معرفی کنیم و اطلاعات کامل­ تری در رابطه با آن­ها در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی

در حالت کلی لازم است بدانید که هیچ گیاهی به عنوان گیاه آپارتمانی نداریم و در اصطلاح گیاهانی که قادر به رشد در شرایط سخت هستند را گیاهان آپارتمانی می­گوییم. این گیاهان به راحتی در آپارتمان رشد می­کنند.

سانسوریا

سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی است که بین افراد محبوبیت بالایی نیز دارد. این گیاه برای افرادی که تاحالا از گیاهان نگهداری نکرده ­اند مناسب است. برگ­ های این گیاه حالت شمشیری دارند که زیبایی خاصی را به محیط می­ بخشند. سانسوریا جزو گیاهانی است که نگهداری از آن­ها بسیار آسان است و به سختی از بین می­رود. این گیاه به آبیاری کمی احتیاج دارد و در نور کم هم رشد می­کند. این گیاه دارای ویژگی ­های بسیاری است که برخی از مهم ­ترین آن­ها شامل موارد زیر می­شود:

  • هوای داخل اتاق را تصفیه می­کند.
  • موجب اکسیژن سازی در فضا می­شود.
  • سموم موجود در هوای داخل اتاق را از بین می­برد.

 

پتوس

پتوس از دیگر گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن بسیار آسان است به همین خاطر برای افرادی که تاحالا از گیاهی نگهداری نکرده ­اند مناسب است. برگ ­های این گیاه به شکل قلب می باشند و در انواع و رنگ ­های مختلف دیده می­شوند. این گیاه برای رشد نیاز به نور و آب متوسطی دارد. آبیاری این گیاه به این صورت است که پس از خشکی کامل خاک، فرد باید برای آبیاری اقدام کند.

اسپاتی فیلوم

در میان گیاهان آپارتمانی اسپاتی فیلوم آسان ­ترین روش نگهداری را دارد. یکی از ویژگی ­های مهم اسپاتی فیلوم این می باشد که قادر به وفق دادن خود با شرایط نوری گسترده است. این گیاه برای رشد نیاز به آبیاری متوسط و رطوبت بالا دارد. اسپاتی فیلوم برگ ­هایی به رنگ سبز تیره و گل ­های سفید رنگ دارد. این گیاه قادر به تصفیه هوای داخل اتاق می­باشد.

گندمی

از دیگر گیاهان آپارتمانی محبوب در بین افراد می توان به گندمی اشاره کرد. گیاه گندمی را با نام عنکبوتی هم نیز می­شناسند. این گیاه دارای برگ ­های افشان و بسیار زیبا است. گندمی جزو گیاهانی است که برای نگهداری در منزل بسیار مناسب است. این گیاه به راحتی با هرشرایطی سازگار می­شود و برای رشد تنها نیاز است آن را در نقطه­ ای روشن قرار دهید و خاک آن را مربوط نگه دارید.

ساکولنت و کاکتوس

برای افراد مبتدی و کسانی که تاحالا از گیاهی نگهداری نکرده ­اند ساکولنت و کاکتوس گیاه مناسبی است. این گیاهان سریع با شرایط خو می­گیرند و قادر به رشد در شرایط سخت نیز هستند. نکته مهمی که در رابطه با این گیاهان باید دانست این است که در محیط های پر نور نگهداری شوند. برگ ­های این گیاهان گوشتی هستند و تا حدودی آب را در خود ذخیره می­کنند به همین خاطر دیر به دیر نیاز به آبیاری دارند و جزو گیاهان کم آب محسوب می­شوند.

لاکی بامبو

لاکی بامبو جزو گیاهانی است که نگهداری از آن­ بسیار آسان است و برای رشد لازم است تنها در یک ظرف شیشه ­ای بلند پر از آب بدون کلر نگهداری شود. بامبو قادر به رشد در نور بسیار کم نیز می­باشد. اما لازم به ذکر است که نور غیرمستقیم را نسبت به نور مستقیم ترجیح می­دهد. از قرار دادن این گیاه در فضاهای بسیار سرد خودداری شود.

کاکتوس خرفه­ ای

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که کاکتوس ­های خرفه ­ای از دیگر انواع آن محسوب می­شوند. برگ ­های این گیاه گوشتی و سبز رنگ است و قادر به جذب آب در خود می­باشد. همین موضوع باعث می­شود که جزو گیاهان کم آب محسوب شود. این گیاهان باید در معرض غیرمستقیم نور قرار بگیرند.

پپرومیا

پپرومیا جزو گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی است که در رنگ و شکل ­های مختلفی وجود دارد. از این گیاه باید در محیط ­هایی که رطوبت بالا دارند نگهداری شود اما باید توجه داشت که در فصول سرد زیاد به آن­ها آب داده نشود زیرا قادر به جذب آب در خود می­باشند و نهایت خراب می­شوند.

زاموفیلیا

از دیگر گیاهانی که به افراد مبتدی پیشنهاد می­شود زاموفیلیا است. این گیاه مقاومت بالایی دارد و خود را با شرایط سخت هم وفق می­دهد. این گیاه باید زیر نور غیرمستقیم و کم نگهداری شود. باید توجه داشت که خاک این گیاه باید زهکشی مناسب شده باشد. زاموفیلیا جزو گیاهان زینتی و لوکس به حساب می ­آید به همین دلیل زیبایی خاصی به محیط می­بخشد.

درسنا

درسنا جزو گیاهانی است که گونه­ های متفاوتی دارد و اغلب برای نگهداری در آپارتمان مناسب می­باشد زیرا روش نگهداری از آن­ بسیار ساده است. این گیاه را باید به صورت سالیانه هرس کرد و نیاز به آبیاری به صورت منظم دارد. درسنا نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و آبیاری بیش از اندازه باعث خراب شدن آن می شود.

فیکوس

فیکوس جزو دیگر گیاهان آپارتمانی است که زیبایی منحصر به فردی را به فضا می­بخشد. این گیاه جزو گیاهان بزرگ محسوب می شود که در هرجای اتاق قرار بگیرد آن نقطه را کانون توجه قرار می­دهد. این گیاه باید در معرض نور زیاد باشد و باید توجه داشت که خاک آن در حد فاصل هر دو آبیاری کامل خشک شود.

نویسندهکاوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول عناوین